Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

IT

Il Museo delle Grigne è stato sin dalla sua nascita, nel 1998, dall’Associazione Amici del Museo delle Grigne Onlus. L’Associazione è incaricata della promozione e gestione di iniziative, progetti e istituzioni. Nel 2008 viene riconosciuto dalla Regione Lombardia l’Ecomuseo delle Grigne, costituito da patrimoni paesaggistici e immateriali e beni culturali di cui fa parte anche il Museo delle Grigne.

L’aspirazione del Museo è la condivisione di informazioni e conoscenze in stile Wikipedia. Questo tipo di approccio ha preso ispirazione dallo spirito dei partecipanti a Wikimania 2016. Per questo tutto ciò che è presente nella nuova sede del Museo delle Grigne è sotto licenza CC-BY-SA, ovvero una licenza che permette la distribuzione, la modifica e la creazione di lavori derivati anche a scopo commerciale a condizione che venga riconosciuta la paternità (Attribution), che le modifiche vengano indicate, che venga fornito un link alla licenza e che venga usata la stessa licenza dell’originale (Share-Alike).

EN

The Grigne Museum has been since its birth in 1998 by the Friends of the Grigne Onlus Museum. The Association is in charge of the promotion and management of initiatives, projects and institutions. In 2008 the Ecomuseo delle Grigne is recognized by the Lombardy Region, consisting of landscape and immaterial heritage and cultural heritage which also includes the Grigne Museum.

The Museum’s aspiration is the sharing of Wikipedia-style information and knowledge. This type of approach was inspired by the spirit of the participants in Wikimania 2016. For this everything that is present in the new premises of the Grigne Museum is under license CC-BY-SA, or a license that allows the distribution, modification and creation of derivative works also for commercial purposes, provided that paternity (Attribution) is recognized, the modifications are indicated, a link to the license is provided and the same license as the original (Share-Alike) is used.